miercuri, 11 iulie 2012

Cum a inceput totul(continuarea povestii...)

Dupa cum spuneam, am inceput cresterea acestor uimitoare pasari, am cumparat 440 pui din care se pare ca am in jur de 200 gaini si restul cocosei, am trecut prin diverse experiente pe care as vrea sa le povestesc.
Am cumparat doua custi mari pe care vroiam sa le transform in maternitati, insa mi-am dat seama repede ca este greu sa schimbi cartoane, sa alimentezi cu hrana si apa printr-o usita de 20/15cm asa ca am pus jos izolatie, de jur imprejur izolatie si carton jos peste izolatie pe care il schimbam de doua ori pe zi, trei becuri pentru incalzire de 100w si am creat in acest fel un spatiu de 3mp in care puii aveau mai mult spatiu, iar pentru mine era mult mai usor de facut curat si hranit.
Avand in vedere ca au nevoie de caldura artificiala pana la 12 zile, dupa ziua 12 am scos becurile insa temperatura a ramas ridicata din cauza timpului favorabil. Se recomanda ca in prima saptamana de viata temperatura sa fie de 38 grade si in fiecare din saptamanile urmatoare de viata acasta temperatura sa scada cu 3 grade. Acum dupa ce au trecut de  saptamana a 5-a daca sunt 27-28 grade deschid ciocul ceea ce inseamna ca este prea cald. Temperatura la care se simt cel mai bine este de 23-25 grade. Cand sunt pui iti dai seama daca le este cald prin faptul ca se feresc de sursa de caldura.
Tot cand sunt pui, trebuie avuta mare grija cu vasul din care se alimenteaza cu apa, sa nu fie mai adanc de 2 cm, iar pe fundul acestuia sa fie niste pietricele pentru a evita inecul puilor. Am pierdut un pui asa pana sa-mi dau seama ca ceea ce au scris crescatorii cu experienta este valabil. Acest vas pentru alimentarea cu apa trebuie inaltat o data cu cresterea lor pentru a evita contaminarea apei cu excremente.
Pe la varsta de 3 saptamani, pentru a-mi usura munca, i-am pus in custile pentru gaini ouatoare sortati, 3 gainuse la un cocosel si surplusul de cocosei l-am transferat in custile maternitati.
Pe la varsta de 20 zile incep sa naparleasca, deci nu este nici un proces neobisnuit.
Voi reveni cu alte amanunte o data cu cresterea lor. Acum sunt in asteptarea primului ou. Oricum, sunt niste pasari nedomesticite deci foarte sensibile la zgomote, fiecare factor de stres poate afecta ouatul.
Stiu ca este foarte multa literatura despre cresterea prepelitelor insa eu am simtit nevoia sa scriu prin ce am trecut ca incepator, avand in vedere ca oricat ai citi, cand te apuci de practica totul se schimba, deci totul este doar experienta proprie nimic mai mult...
-------------->va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu